Kategorier /Universitetskonto & kort / Fler artiklar om Universitetskonto / Fel personnummer, namn eller adress i universitetskontot
Se maskinöversättning på 

Fel personnummer, namn eller adress i universitetskontot

Beskrivning

För att ditt personnummer, namn eller adress ska visas korrekt i våra system måste det vara korrekt angivet i Ladok (universitetets studiedokumentationssystem).


Gör så här (om du har svenskt personnummer)

Kontakta Skatteverkets Folkbokföring för korrigering/byte av namn och anmälan av flytt.
När ändringen är gjord hos Folkbokföringen, synkroniseras det hos Ladok efter ca ett dygn.


Gör så här (om du inte har ett svenskt personnummer)

Du som inte har ett svenskt personnummer och behöver göra ändringar ska kontakta Ladok på ladok@su.se för hjälp.

OBS! Ditt namn kan komma att behöva ändras manuellt i Athena.

1037Visningar
7
© ComAround Scandinavia AB 2000 - 2020 Med ensamrätt

Hjälpte den här artikeln dig?