Se maskinöversättning på 

FAQ - Fjärranslutning med VPN

När jag försöker ansluta får jag meddelande om att jag matat in felaktiga uppgifter

Kom ihåg att i rutan användarnamn ska du skriva in ditt användarnamn följt av /vpn t.ex. abcde/vpn. Lösenordet är inte detsamma som ditt universitetskonto utan lösenordet för VPN hittar du under kontohantering.su.se
Se också artikeln:  Anslut till VPN (Fjärranslutning till Arbetsplatstjänsten)


Jag lyckas inte ansluta med klienten hemifrån

Det kan mycket väl vara så att din internetanslutning hemma inte tillåter VPN. Prova att ansluta din dator trådlöst till din telefon (Internetdelning/hotspot) och sedan att ansluta till VPN igen. Om VPN-anslutningen fungerar då är det troligen ditt hemnätverk som är problemet. Kontakta din internetleverantör och fråga vad du behöver göra för åtgärder för att tillåta VPN genom deras nät.
 

Anslutningen hemifrån bryts med jämna mellanrum

Prova att starta om internet hemma genom att dra ut strömsladden till din utrustning/router och därefter starta den igen. Detta kan innebära att ditt lokala Internet blir mer stabilt och du slipper nerkopplingarna.
 

Kommer jag komma åt allt internt på SU om jag är uppkopplad via VPN?

 I vissa fall kan det vara så att din institution/motsvarande har begränsat resurser eller system till ett specifikt lokalt nätverk. Kontakta då ansvarig på institutionen och hör om denna resurs kan tillgängliggöras på SU nätverket.

2299Visningar
5
© ComAround Scandinavia AB 2000 - 2020 Med ensamrätt