Se maskinöversättning på 

Skapa frånvaromeddelande i e-posten

Beskrivning

När du har semester eller är sjukskriven kan du ställa in ett automatiskt svar på meddelanden som skickas till din e-post. Här finns information om hur du gör i Stockholms universitets centrala lösning för e-post kallad Ebox (Microsoft Exchange).

 

Gör så här (Outlook Web App)

1. Logga in på ebox.su.se i din webbläsare.
a. Om det gäller en funktionsbrevlåda (delad inkorg) skriver du in e-postadressen till funktionsbrevlådan efter https://ebox.su.se/
(Exempel: https://ebox.su.se/epostadress@su.se) i adressfältet och loggar in med ditt universitetskonto.

2. Gå till Inställningar (kugghjulet) > Automatiska svar
.



















3. Markera Skicka autosvar och skriv in ditt meddelande.

Skapa_franvaromeddelande_02.png

Om du vill kan du tidsbestämma autosvaret. Annars gäller det tillsvidare.
Längre ner kan du ha ett annat svar till avsändare utanför SU.

4. Längst ner på sidan, klicka på spara.

Skapa_franvaromeddelande_03.png

 

Vill ta bort frånvaromeddelandet Gå till Inställningar > Ange autosvar. 
 Markera Skicka inte autosvar
och klicka på spara.


Gör så här (Outlook 2013/2016)

1. Öppna Outlook 2013/2016.

 2. Under fliken Arkiv, gå till Info > Automatiska svar.

Skapa_franvaromeddelande_04.png


3. I fönstret som öppnas. Markera Skicka autosvar och skriv in ditt meddelande.

Skapa_franvaromeddelande_05.png


Om du vill kan du tidsbestämma autosvaret. Annars gäller det tillsvidare.
Under den andra fliken kan du ha ett annat svar till avsändare utanför SU.

4. Klicka på OK.
 

Vill ta bort frånvaromeddelandet Gå till Arkiv > Info > Automatiska svar.
 Markera Skicka inte autosvar
och klicka på OK.

1702Visningar
4
© ComAround Scandinavia AB 2000 - 2020 Med ensamrätt