Kategorier /Fråga/Felanmälan / Så kontaktar du IT-avdelningens Helpdesk
Se maskinöversättning på 

Så kontaktar du IT-avdelningens Helpdesk

Skapa ett nytt ärende

Som student eller medarbetare med universitetskonto kan du kontakta IT-avdelningens Helpdesk genom att skicka in ett ärende i form av en Fråga eller Felanmälan.

Du hittar länkarna till båda formulären under Fråga/FelanmälanServiceportalens startsida.

Formulären heter:


TIPS! Innan du ställer en fråga sök gärna efter lösningen här i Serviceportalen. Kontrollera även driftinformation innan du felanmäler en tjänst.

 

Följ ditt ärende

Som student eller medarbetare med universitetskonto kan du följa och uppdatera dina befintliga ärenden under Mina ärenden - länk dit finns på Serviceportalens startsida.


Vi kontaktar dig

När ditt ärende kommer till vårt ärendehanteringssystem får du ett automatiskt svar.
Helpdesk tar därefter kontakt med dig om ärendet. När ärendet så småningom avslutas underrättas du via ett automatiskt genererat meddelande.


Beställning

Behöriga beställare (och i vissa fall medarbetare på universitetet) hittar länkar till beställningsformulär för olika tjänster på SU genom att klicka på ikonen BeställningServiceportalens startsida.

 

Ring Helpdesk

Har du ett brådskande ärende gällande någon av IT-avdelningens tjänster kan du ringa Helpdesk.


Telefonnummer: 08-16 1999

Telefontider: 
Sommartid (1 maj-15 september) vardagar kl 8.00-16.00
Vintertid (16 september-30 april)     vardagar kl 8.00-16.40  

7124Visningar
20
© ComAround Scandinavia AB 2000 - 2020 Med ensamrätt