Kategorier /Kom igång (ny på SU) / Så använder du Serviceportalen
Se maskinöversättning på 

Så använder du Serviceportalen

Beskrivning

Här i Serviceportalen hittar du svar på de flesta av dina frågor och kan även kontakta Helpdesk med en fråga eller felanmälan genom att skapa ett ärende. 

Ge gärna feedback på artiklarna genom att klicka tumme upp/tumme ner längst ner i varje artikel. Vi arbetar ständigt med att förbättra och utöka antalet artiklar. Din feedback är värdefull information för oss!


Gör så här (sök efter en artikel)

1. På Serviceportalens startsida, skriv in vad du vill ha hjälp med i sökrutan och klicka på Sök.








2. Resultaten visas på en ny sida. Klicka på önskad artikel för att öppna den.















Du kan också filtrera dina sökresultat under Filter.













3. När du läst artikeln kan du ge den feedback genom att klicka på tumme upp/ner längst ner på sidan.





Gör så här (kontakta Helpdesk)

1. På Serviceportalens startsida, klicka på Fråga/Felanmälan.







2. På sidan Fråga/Felanmälan, klicka på länken Fråga till IT-avdelningens Helpdesk.












3. Du förflyttas nu till ett formulär i portalen Ärendehantering.
OBS! Är du inte inloggad med ditt universitetskonto sedan tidigare så kommer du först till en inloggningsruta och måste logga in.

4. Fyll i formuläret och skicka in. Du får information om ditt ärende i e-postadressen kopplad till ditt universitetskonto.


Gör så här (se dina ärenden)

Vill du se en lista med dina pågående ärenden?

1. På Serviceportalens startsida, klicka på Mina ärenden.







Gör så här (gör en beställning)

Många tjänster har särskilda beställningsformulär där medarbetare och behöriga beställare kan göra beställningar.

1. På Serviceportalens startsida, klicka på Beställning och gå sedan till formuläret för önskad tjänst.





7121Visningar
37
© ComAround Scandinavia AB 2000 - 2020 Med ensamrätt