Kategorier /Datormiljö på SU / Arbetsplatstjänsten (SUA) / MAC / Installera programvaror via Self Service på MacOS
Se maskinöversättning på 

Installera programvaror via Self Service på MacOS

Beskrivning

Du vill installera programvaror via Self Service på MacOS

Produkt och version

Self Service

Gör så här

1. Öppna Self Service som du hittar i t.ex. Dockan eller i mappen Program i Finder. 





2. Använd rullistan med samtliga tillgängliga program i Self Service eller sökfältet som finns längst uppe till vänster i Self Service för att  hitta programmet du vill installera. 

OBS! Du kan även hitta programmet genom att klicka på någon av de menyer i den vänstra delen av Self Service t.ex. Office Applications.
















3. När du hittat det program du vill installera, klicka på Install.

4. Efter att programmet är installerat ändras Install till Reinstall, detta betyder att programmet är installerat och att du hittar det antingen i Dockan eller under Program i Finder.


Bredvid knappen Install finns även en rund knapp med ett "i" om du klickar på den så kan du ibland få kompletterande information som kan vara bra för dig att känna till innan du påbörjar installationen. 


För att installera enstaka eller hela programsviten ifrån Adobe se vidare här


3147Visningar
3
© ComAround Scandinavia AB 2000 - 2020 Med ensamrätt

Hjälpte den här artikeln dig?