Kategorier /Undervisning / Zoom (e-möten) / Installera och logga in i e-mötestjänsten Zoom
Se maskinöversättning på 

Installera och logga in i e-mötestjänsten Zoom

Beskrivning

Artikeln visar hur du installerar och loggar in i e-mötestjänsten Zoom.

För tips om handhavande se även artikeln Kom igång med e-mötestjänsten Zoom

OBS!

  • När du loggar in i Zoom, se till att välja Sign In with SSO (SSO står för Single Sign-On, du kan läsa mer om det här)
  • Har du ett Zoom-konto sedan tidigare kopplat till din e-postadress på SU måste du först ta bort den, se:
    Byt till SU:s Zoom-server


Produkt och version

E-mötestjänsten Zoom


Gör så här för att installera



Gör så här för att logga in

1. Starta applikationen eller programmet Zoom på din dator och klicka på Sign In.

2. Välj Sign in with SSO till höger i rutan.

OBS! Medarbetares datorer som är anslutna till Arbetsplatstjänsten ser Sign in with SSO som det enda inloggningsalternativet.


3. Under Company Domainskriv stockholmuniversity och klicka på Continue.

OBS! Om du klickat på 'I do not know the company domain' kommer du inte kunna gå vidare i stegen - klicka därför på 'I know the company domain' och fyll i enligt ovan för att gå vidare.


4. I fönstret som öppnas, logga in med ditt universitetskonto.

Dyker ett mindre fönster upp med valen Tillåt och Tillåt inte, välj Tillåt.

236920Visningar
821
© ComAround Scandinavia AB 2000 - 2021 Med ensamrätt

Hjälpte den här artikeln dig?